piątek, 4 października 2013

Czytanie sylabowe samogłoski

Jak wspominałam wcześniej w naszym planie nauki chcemy systematycznie zastępować naukę czytania metodą Domana czytaniem według metody sylabowej. 

Od pewnego czasu pracujemy z pokazami slajdów z samogłoskami i wprowadzam zabawy samogłoskowe. 
Zaczęłam od slajdów z samymi samogłoskami, duża czcionka w kolorze czerwonym, potem dodałam kolejne slajdy z obrazkiem dziecka. Następnym etapem będzie wprowadzenie sekwencji, najpierw tych samych np. AAA, EEE, później różnych np. AIOUE. Żeby poćwiczyć analizę i syntezę wzrokową wprowadzamy także małe litery; aaa, eee, aioeu. 

Tak wygląda przykładowy slajd z obrazkiem:


Zaopatrzyłam się również w elementarz do nauki czytania metodą sylabową, wersja wzbogacona o bogaty zbiór bajek dla dzieci. 


Przykładowa strona z literką N - poziom już zaawansowany ;-)


Zauważyłam, że Maja ma problemy z wymówieniem samogłoski Y - inne nie sprawiają jej problemów. Postanowiłam więc wprowadzić kilka zabaw z samogłoskami w roli głównej dla urozmaicenia. 
Wydrukowałam i zalaminowałam nasze samogłoski z pokazu slajdów. Wprowadzę też podpatrzone na blogach innych uczących mam nakrętki z literkami do wykorzystania w różnych zabawach. Muszę tylko uzbierać kilka nakrętek, bo wszystkie oddajemy naszym małym przyjaciółkom, które zbierają nakrętki po napojach w celach charytatywnych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do nas