niedziela, 29 września 2013

Metoda Domana

Jak już wcześniej pisałam, stosujemy zmodyfikowaną do własnych potrzeb metodę Domana wczesnej nauki czytania dla dzieci. Zaczęłam od plansz, na których markerem pisałam słowa, ale okazało się, że jest to tak czasochłonny proces, że musiałam wymyślić coś innego. Poza tym same słowa nie wpływały na wzrost skupienia Mai, więc dodałam również część graficzną i stworzyłam pokazy slajdów do nauki czytania. 





A tak wyglądają slajdy do nauki matematyki:



wg. Domana

i własna radosna twórczość ;-)

I jeszcze rozwijające mowę wyrazy dzwiękonaśladowcze, które Młoda uwielbia i zna już wszystkie:




Jako że do tej pory w przeważającej części Młoda uczyła się rzeczowników, planuję stworzyć slajdy z innymi częściami mowy i krótkimi zdaniami.

Oprócz tego mamy slajdy z kształtami i kolorami, gatunkami owadów, leśnych zwierząt oraz przeciwieństwami. Ale o tym innym razem.

Zaopatrzyłyśmy się (dzięki uprzejmości znajomej mamy) w serię "Od obrazka do słowa" H. Rodak i D. Nawrockiej, która obejmuje zestaw plansz z różnymi częściami mowy oraz etykietek do nich. Oto jak wyglądają przykładowe karty:

Grafika nie robi wrażenia, ani na mnie ani na Młodej, jednak cierpliwie pracujemy także z tym materiałem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do nas